آئین افتتاحیه نمایشگاه ستاره ها 4

آئین افتتاحیه نمایشگاه ستاره ها 4

چهارمین نمایشگاه ملی ستاره های صنعت غذا و گردشگری، با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی کشور و استان خراسان رضوی، در مرکز خرید «ستاره شهر» منطقه گردشگری سپاد مشهد گشایش یافت.

این نمایشگاه، از 7 تا 10 آذرماه 1402، میزبان حضور بیش از 100 شرکت و سازمان از برندهای شناخته شده صنعت غذا و گردشگری از سراسر کشور بود. محصولات و خدمات این شرکت ها، در زمینه های گردشگری، غذا، صنایع دستی و آثار هنری، تجهیزات و صنایع ساختمانی وابسته، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

حضور سفارت مالزی و کنسولگری های کشورهای عراق، عربستان، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و مهمانانی در سطح بین المللی، از ویژگی های این رویداد نمایشگاهی بود.

آرزو رجب پور، مجری برگزاری این نمایشگاه، در مراسم افتتاحیه، گفت: «این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی های اقتصادی و صنعتی ایران، استان خراسان رضوی و مشهد مقدس به سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و فرصتی برای برندسازی هدفمند این صنایع است.»

او افزود: «در این نمایشگاه، محصولات و خدمات جدید و نوآورانه ای از سوی شرکت های فعال در صنعت غذا و گردشگری ارائه شد. همچنین، کارگاه های آموزشی و تخصصی، با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، برگزار خواهد شد.»

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ستاره ها در سال های گذشته، گفت: «این نمایشگاه، همواره با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده است. این نشان می دهد که فعالان اقتصادی کشور، به اهمیت این رویداد نمایشگاهی آگاه هستند.»

او ادامه داد: «نمایشگاه ستاره ها، فرصتی برای تعامل و همکاری بین شرکت های فعال در صنعت غذا و گردشگری است. همچنین، این نمایشگاه، می تواند به معرفی ظرفیت های این صنعت به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی کمک کند.»

مدیر دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: «نمایشگاه ستاره ها، می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی استان خراسان رضوی ایفا کند. این نمایشگاه، فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان به سرمایه گذاران خارجی است.»

او ادامه داد: «همچنین، این نمایشگاه، می تواند به توسعه صنعت گردشگری استان کمک کند.»

علیرضا نبی، کارآفرین نمونه ایرانی و یکی از تولیدکنندگان فرآورده های زیتون نیز در این مراسم، با اشاره به انتخاب ایران به عنوان ریاست شورای بین المللی زیتون زیر نظر سازمان ملل متحد، گفت: «این انتخاب، نشان دهنده توانمندی های ایران در حوزه تولید و فرآوری زیتون است.»

او ادامه داد: «برگزاری اجلاس شورای بین المللی زیتون در مشهد، فرصتی برای معرفی ظرفیت های ایران در این حوزه به جهان است.»

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: «خراسان رضوی، در صنعت غذا و بسیاری از تولیدات این بخش، سرآمد کشور است. با این حال، در حوزه گردشگری، با چالش هایی مواجه هستیم.»

او ادامه داد: «اگر می خواهیم شاخص های اقتصادی خراسان رضوی را متناسب با صنعت گردشگری آن رونق دهیم، باید سفره مردم بزرگتر شود. زمانی که سفره مردم کوچک می شود، قدرت خرید آنان نیز کاهش یافته و کالای کمتری خریداری می کنند.»

او تصریح کرد: «منابع کشورها، معادن و نفت و … نیست بلکه نحوه صحیح مدیریت آن است. متاسفانه در حوزه اقتصاد از مدیریت تهی شدیم.»

در مجموع، افتتاحیه نمایشگاه ستاره ها 4، با موفقیت برگزار شد. این نمایشگاه، فرصتی برای معرفی توانمندی های اقتصادی و صنعتی ایران، استان خراسان رضوی و مشهد مقدس بود. همچنین، این نمایشگاه، می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی استان خراسان رضوی و توسعه صنعت گردشگری این استان ایفا کند.

رویداد های منتخب سپهر پارسیان

برخی از بهترین فعالیت ها و رویداد های منتخب سپهر پارسیان